Trst je još uvek kafe Meka
Deveto izdanje Triestespresso EXPO dokazalo je da sajam u, najomiljenijoj luci za sve eks Jugoslovene, još uvek “sveto mesto” među kafopijama. Jednostavno, Sajam u Trstu ima neki faktor “X” koji ga odvaja od sličnih događaja u Evropi.
Ovogodišnje
izdanje pokazalo je da Sajam u Trstu neguje odlične odnose sa svim izlagačima
iz Italije i regiona, pošto je bilo izvesno na prvi pogled da, skoro niko od
velikana kafe industrije, nije propustio priliku da se “pokaže”.
Delovalo je simpatično da su velikani poput San Marca ili “domaće” kompanije
Iliiy imali ista mesta u postavci sajma, tako da se činilo kao da smo ih tamo
zaboravili pre dve godine.
Upravo su
velikani iz industrije kafe učinili da sajam ima “ukus” glamura, pošto su
prezentovali neverovatne kafomate od kojih je i slučajnim prolaznicima (ako ih
je bilo) moglo da “pozli”.
U nekim momentima prezentacija na štandovima San Marca je izgledala kao da ste
na auto sajmu i da se pored vas domaćini hvale Ferarijem ili Lamburdžinijem.
Izgled novih aparata iz njihovih “radionica” bio je toliko impresivan da smo se
sa pravom pitali: “Šta je sledeće?”.
Očekivali smo da kafemati polete, ali smo se vratili u realnost kada su nam ljubazni domaćini objasnili cenovne “razrede” za aparate. Sa svim sajamskim popustima i još nekim benefitima došli smo do cifre za koju prosečni Srbin može da kupi garsonjeru van kruga “dvojke”!
Uglavnom su dizajneri išli na “svemirski fazon” kafemata, pa su čak i neke
tradicionalne kuće poput Astorije odlučili da krenu korak dalje. Pored
kvalitetnih ali klasičnih modela, prezentovali su modele sa futurističkim
dizajnom.
Za razliku od sajma pre dve godine bilo je primetno da ima mnogo manje izlagača koji nude proizvode baristima, tako da je oprema za spremanje kafe bila jako tražena roba. Tek nekoliko izlagača je premalo za ovakav događaj.
Ponuda mlinova bila je znatno veća nego ranijih godina, tako da je to iniciralo
velike sajamske popuste za sve one koji su poželeli da se vrate kući sa novim
mlinom. Izbor je bio sjajan, a novi modeli su pokazali da se napredovalo u toj
oblast, ali i da su dizajneri otišli korak dalje. Naravno, bilo je
jasno da neki od tradicionalnih proizvođača žele da sadrže “old school” fazon.
Ponuda kafe bila je više nego impresivna, ali je sa ulaza bilo jasno da je Sandalj još uvek “tata” među uvoznicima kafe. Pokazao je svu svoju moć, ali su posebno oduševili rosteri majstore za uslovima za uvoz koje su prezentovali.
Iznenađenje sajma je bilo pojavljivanje brenda Amigos i Bar kafe, dok je Julius Meinl imao standardno dobru prezentaciju. Po običaju, Lavazza i Kimbo su zaboravili da se pokažu, tako da je kafopijama ostalo pitanje šta oni mogu da ponude.
GALERIJA SLIKA: