Šta loša kafa može da uradi organizmu?

Kafa je poznata kao napitak koji ima pozitivan uticaj na organizam, ali preterivanje, a mnogo češće loša kafa, može da dovede do brojnih zdravstvenih problema.

Nemojte odmah da se zabrinete, jer ovo nipošto ne znači da bi trebalo odmah i zauvek da se odreknete omiljenog napitka.

Podsetimo, ukoliko pijete sedam šolja kafe dnevno, unosite od 500 do 600 mg kofeina, zbog čega možete biti skloniji problemima kao što su: nesanica, nervoza, iziritiranost i nemir, probavne tegobe refluks, žgaravica, ubrzan puls,  glavobolje,  često mokrenje, umor mišića ,…

Takođe, imajte na umu da kofein ne dobijamo samo iz kafe. Iz štangle čokolade dobićemo pet miligrama, a iz standardnog energetskog pića čak 160 miligrama.

Anksioznost

Ljudi koji se bore s anksioznošću zapravo bi trebalo da izbegavaju kofein, jer njegove prevelike količine mogu da pogoršaju simptome anksioznosti. Takođe, kofein podiže nivo stresa, pa je moguće da osoba nakon ispijenih nekoliko loših kafa oseti veću nervozu nego inače.

Problemi sa želucem

Mnogim ljudima koji imaju problem sa želucem zapravo smeta kafa, a da toga nisu ni svesni. Često bolove pripisujemo hrani, ali bolovi u želucu mogu da nastanu i od mnogima omiljenog napitka. Kafa, naime, izaziva lučenje želudačne kiseline što može da bude vrlo bolno i neugodno.

Ubrzani rad srca

Preterane količine kafe mogu da izazovu ubrzan rad srca. Ljudi koji inače pate od ovakvog zdravstvenog stanja trebalo bi da se ograniče na jednu do dve kafe dnevno.

Drhtavica

Kofein ubrzava centralni nervni sistem i to nas čini nervoznim. Ako ste vi među osobama koje osećaju drhtavicu nakon šolje kafe previše, ozbiljno razmislite o tome da ograničite ispijanje omiljenog napitka na dve do najviše tri šolje dnevno.

Glavobolje

Iako mala količina kafe može da pomogne kod glavobolje, prevelika količina ovog napitka može da dovede do bolova u glavi jer ste prekoračili dozu kofeina. Tu se podrazumeva pet i više šolja dnevno.

Nesanica

Opšte je poznato da nas kofein duže drži budnim, pa stoga nije poželjno piti kafu u kasnim poslepodnevnim i večernjim satima. Ako primetite da kafa utiče na vaš ritam spavanja, zamenite je drugim toplim napitkom – čajem, kakaom ili domaćim kompotom, piše živim.hr.

Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close
Close