Mate Štetič: Uvek i miris i ukus…

Visoki standardi proizvodnje i kontrole kvaliteta jedan su od osnovnih postulata poslovanja Grand kafe i Atlantic Grupe u celini, a kompanija investira znatna novčana sredstva u razvoj procesa i održavanje kvaliteta, poštujući najsavremenije evropske standarde kvaliteta u svim segmentima proizvodnog procesa

“U znatno izmenjenim i izazovnim uslovima poslovanja, Atlantic Grupa je, ostvarivši više od 518 miliona evra prihoda od prodaje u prvih devet meseci ove godine, uspela da zabeleži više nego dobar rezultat. Ovo dodatno dobija na značaju ukoliko kažem da ni na jednom tržištu u kome poslujemo nismo koristili državne olakšice, a uspeli smo da ukupno izdvojimo više od pet miliona evra za donacije i druge operativne troškove u vezi sa sprečavanjem širenja pandemije”, rekao je u intervjuu za BIZLife Mate Štetić, generalni direktor Strateškog poslovnog područja Kafa u ovoj kompaniji, istakavši da je posebno ponosan na rezultate ovog poslovnog segmenta, koji je, zahvaljujući prihodima preko 107 miliona evra od prodaje, najveća kategorija Atlantic porodice, od koje se očekuje da unapredi svoju lidersku poziciju u regionu.

Često čujemo komentare da postoji velika razlika u kvalitetu između proizvoda koje konzumiraju žitelji Evropske unije i onih koji se prave za naše tržište. Pritom, na našem tržištu je, putem malih „pržionica”, dugo bila prisutna i kafa od različitih žitarica, sumnjivog kvaliteta. Kakvu zapravo kafu danas pijemo?

“ Visoki standardi proizvodnje i kontrole kvaliteta jedan su od osnovnih postulata poslovanja Grand kafe i Atlantic Grupe u celini, a kompanija investira znatna novčana sredstva u razvoj procesa i održavanje kvaliteta, poštujući najsavremenije evropske standarde kvaliteta u svim segmentima proizvodnog procesa. Takođe, kvalitet kafe je u svim našim pržionicama u regionu, a imamo ih ukupno četiri: u Sloveniji, BIH, Makedoniji i ovde, u Srbiji – jedinstven. To znači da kafu nabavljamo preko naše centralne nabavke najvećim delom, oko 80 odsto, direktno iz zemlje porekla, bilo da je Brazil, Kolumbija, Honduras, Vijetnam, Gvatemala… Osim toga, stalno pratimo vremenske prilike u zemljama u kojima kupujemo sirovine, kako bismo stekli sliku o onome šta možemo očekivati od berbe za tu godinu.

Zatim, odabrano zrno kafe na putu do proizvodnje četiri puta testiramo – jednom u Brazilu, jednom pre nego što se utovari na brod, treći put kad se istovari u luci Kopar ili Trst, te kada stigne u Beograd, odnosno u bilo koju našu pržionicu. Jedino ovako stroga kontrola nam garantuje da ćemo u promet pustiti samo najbolju kafu. Što mi kažemo: i miris i ukus, već više od dve decenije prepoznatljiv našim potrošačima. Takođe, uz redovne nabavne kanale, uvek tražimo mogućnosti u novim zemljama, a tu najčešće mislim na afričke zemlje koje su veoma bogate robustama.

Da bi naši potrošači bolje razumeli šta je pravi kvalitet, trudimo se da u svojoj komunikaciji ukažemo na to šta predstavlja sveže mlevena i pržena kafa određenog geografskog porekla, gajena upravo za naše potrošače, što pruža garanciju da se u šoljici vašeg omiljenog napitka nalazi samo zrno čiste kafe sa plantaže iz, recimo, Kolumbije ili Brazila – i ništa drugo. S obzirom na to da oko 80 odsto tržišta kafe u Srbiji drže veliki renomirani proizvođači, a 20 odsto su mali pržioničari, uz potpuni respekt konkurencije, mogu da kažem da ovdašnji potrošači piju kvalitetnu kafu.

Srbi, tradicionalno, vole i dosta konzumiraju kafu. Da li to naše tržište čini zahtevnijim i kako izlazite u susret potrebama i željama potrošača?

” Kategorija kafe, posebno sveže mlevene ili domaće kafe, kod nas je dosta tradicionalna, ali ima svoj poseban šarm i najverniju publiku. Činjenica je da se životni stil i navike potrošača u regionu menjaju, ritam života se ubrzava, ali domaća kafa uvek ostaje tu uz nas. U Srbiji je ona nezaobilazni ritual druženja u bilo kom delu dana i zato mi danas kažemo da upravo takvim zajedničkim trenucima treba da posvetimo svoje vreme. Sve što je dobro treba i da traje, tako da svojim aktivnostima nastojimo da Grand kafa i dalje ostane dosledna sebi, jer smo svesni koliko je kafa bitna u životima naših potrošača, ali i tradicija, koja za sobom povlači poverenje i lojalnost. Takođe, želimo da budemo i u korak sa vremenom i novim generacijama, jer je mogućnost prilagođavanja željama potrošača krucijalna, naročito u novonastalim okolnostima, i važno je da razumemo ulogu koju naši brendovi imaju u njihovom svakodnevnom životu.

“Inače, ako govorimo o regionu, tradicionalna kafa dominira i u Bosni i Hercegovini i u Makedoniji, gde držimo liderske pozicije našim brendovima Grand i Bonito kafe. U zapadnom delu regiona naš brend Barcaffè, koji se proizvodi u Izoli, u Sloveniji, ima čak 80 odsto vrednosnog učešća na tržištu, dok u Hrvatskoj zauzima drugo mesto i iz godine u godinu konstantno raste. Barcaffè u espreso segmentu je sve više je zastupljen u Sloveniji i Hrvatskoj, ali i u Srbiji i ostatku regiona, što nam dodatno govori o novim navikama potrošača.”

“Potrošači prate savremene trendove u konzumaciji, radoznali su da probaju i drugačije vrste kafa, kao i ukuse. Samim tim, i mi smo u obavezi da odgovorimo njihovim potrebama, prateći navike i preferencije, i stalno smo usredsređeni na pružanje najkvalitetnijeg potrošačkog iskustva.”

Vaša kompanija je među onima koji su kreativno reagovali na okolnosti izazvane pandemijom. Poigrali ste se vašim sloganom „I miris i ukus” i pozvali ljude da sačuvaju i miris i ukus i kafu piju kod kuće, a nedavno ste lansirali i novu regionalnu kampanju.

” Reagovali smo kreativno, ali i odgovorno. Poigrali smo se našim sloganom i rekli „Hajde da sačuvamo miris i ukus”, pozvali ljude da se ponašaju odgovorno, te da lepim stvarima upotpune vreme koje sada pretežno provode kod kuće. Ranije smo kroz novu kampanju Grand kafe – „Hajde da imamo vremena” – poručili da posvetimo sebe i svoje vreme pravim stvarima i onom što nam je stvarno bitno. Na ovaj način kompanija još jednom skreće pažnju na sve one bitne trenutke koje delimo sa drugima uz šoljicu omiljene domaće kafe. Na vreme posvećeno sebi i svojim mislima, porodici, dragim ljudima i svim onim momentima koji čine dan lepšim. I potrošači su razumeli našu poruku i iskrene emocije, te isto tako iskreno reagovali na našu kampanju. Siguran sam da nam predstoji još izazovnija godina, ali ćemo dati sve od sebe da daljim ulaganjem u osnovne brendove budemo što inovativniji, povećamo svoje tržišno učešće u svim kategorijama, a posebno u espreso i u ’on the go’ segmentu, kako bismo zadržali poverenje potrošača i opravdali dosadašnju reputaciju i lidersku poziciju.”

Koliko je na industriju kafe uticao udar koji je ova godina nanela HoReCa sektoru, a koliko su, s druge strane, vaši kupci više konzumirali kafu u svojoj kući?

“Kada govorimo o tržištu kafe, ono je zasada prilično stabilno, iako je pandemija koronavirusa uticala na sve sfere života i mnoge industrije. Srećom, naša finansijska stabilnost, dobra organizacija i fleksibilan sistem kompanije, ali i strategija koju smo usvojili prošle godine, uticali su na to da iz ovakvog jednog životnog izazova izađemo još jači. Mere prevencije širenja kovida 19 bile su u jednom trenutku izuzetno restriktivne, pa su, naravno, imale i negativan uticaj na HoReCa sektor. Deo prodaje koji smo izgubili u tom kanalu većim delom smo nadoknadili u ritejlu. Kafenisanje, kao bitan deo tradicije i kulture u čitavom regionu, dobilo je potpuno novi kontekst zbog cele ove situacije. Očekivano je bilo da se mere odraze na promene u potražnji i potrošačkim navikama, te se manje kafe ispijalo u kafićima, a više u domovima naših potrošača. Zato je naš celokupan komunikacijski sadržaj usmeren na stvari na koje možemo da utičemo, a to je kreiranje što vedrijeg ambijenta za ispijanje kafe u toplini doma, za šta nam je ponekad dovoljno i samo pet minuta.”

Izvor: BIZLife magazin

Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close
Close