MATE ŠTETIĆ (ATLANTIC): Kreće rekordna berba u Brazilu

Nakon perioda prilagođavanja na okolnosti koje niko nije mogao predvideti, došlo je vreme za povratak u novu normalnost. Kompanije koje su na vreme reagovale, uspele su da se izbore sa novim izazovima. Koliko je taj period uticao na poslovanje u industriji kafe, šta možemo očekivati nakon njega i da li će nam ta nova stvarnost smetati ili ne, saznali smo u razgovoru sa Matom Štetićem, generalnim direktorom Strateškog poslovnog područja Kafa Atlantic Grupe, koji je preneo Telegraf.rs.

Pandemija korona virusa ima uticaj na različita tržišta i industrije širom sveta. Kako se tržište kafe nosi sa ovom krizom na globalnom nivou i sa kojim izazovima se susrela Grand kafa?

“Pandemija COVID-19 virusa uticala je na globalno tržište u svim sferama, pa i na tržište kafe, s tim da je negde imala veće, a negde manje negetavine posledice. Zatvarenje granica i nekih luka, kao i drugih transportnih puteva, povećane mere bezbednosti na graničnim prelazima, otežan transport i nedostatak radnika na plantažama kafe, usled karantina i bolesti, dovelo je do zastoja u berbi i smanjene proizvodnje. Recimo samo u Kolumbiji u aprilu je ostvaren pad proizvodnje za gotovo trećinu, što je rekord u novijoj istoriji. Takođe, od januara meseca, generalno je zabeležen pad proizvodnje kafe na svetskom nivou od 17% u odnosu na isti period prošle godine, tako da se već sada razmatraju dalja moguća scenarija globalne proizvodnje kafe. Sa druge strane, uskoro pristiže rekordna berba iz Brazila, koja bi trebalo da nadomesti manje berbe u drugim poreklima.

Kao najveći proizvođač u regionu, redovno pratimo kretanja na tržištu sirove kafe, kao i poteze renomiranih svetskih proizvođača, jer je menadžment rizika i dobro planiranje zaliha u našem poslovanju najjača karika u prevazilaženju oscilacija na svetskoj berzi, kako u količinama, tako i u kursnim razlikama, što se u krajnjoj liniji odražava i na cenu sirove kafe. Zahvaljujući odličnom planiranju naše centralne nabavke, mi nismo imali poremećaje u snabdevanju, a sa zalihama sirove kafe mogli smo u potpunosti da podržimo proces proizvodnje u ovim izazovnim vremenima.

Kada je reč o prilagođavanju poslovanja situaciji koja je za sve nas bila velika nepoznanica, kao i mnoge kompanije, Atlantic Grupa je imala izazov da se brzo i efikasno prilagodi i na vreme sagleda rizike. Zato smo odmah oformili Krizni štab i stavili zdravlje i bezbednost naših zaposlenih na prvo mesto. Pravovremenim odlukama uspeli smo da savladamo možda i najveći izazov do sada, da budemo odgovorni i sačuvamo zdravlje i bezbednost svih nas, prilagodimo poslovanje kompanije u kratkom periodu i obezbedimo svoje brendove za naše potrošače. Grand kafa, kao i svi drugi proizvodni pogoni, su od samog početka poslovali punim kapacitetom i zahvaljujući našim zaposlenima koji su izneli najveći teret, nije bilo nestašice kafe na policama. Uspeli smo da obezbedimo redovno snabdevanje, i dovoljnu količinu svih naših brendova i na to sam izuzetno ponosan.”

Izvor: Telegraf.rs

Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close
Close