Boja šolje utiče na ukus kafe

Sve je šareno oko nas, sve “puca” od boja i radosnih tonova… Svi se trude da nam mozak zalude bojama i sve to dobro naplate. Trude se i uspevaju. 

Preporuka glasi da se život “okupa” bojama, pa tako da i u kafe svetu nema izuzetaka. Bele šolje su odavno “klasik” u kafe industriji, ali šolje u bojama odavno su okupirale naše živote ali i oči. Nekada je to bio sezonski trend, a posle toga je postalo i pravilo.


 Sve je manje kompanija koje preferiraju belo posuđe, a čak su i Italijani pre deceniju i po rešili da se igraju sa tonovima. Nedavna studija obavljena na Univerzitetu Oxford, koja se ticala ukusa tople čokolade servirane u šoljama različitih boja pokazala je da je topla čokolada servirana u narandžastim tonovima ocenjena kao ukusnija i slađa od čokolade servirane u belim šoljama.


Ista studija je inspirisala naučnike da se pozabave i kafom. Testirano je 120 ljudi koji su pili kafu iz 4 različite šolje (plava, zelena, žuta i crvena). 

Zadatak je bio da ocene koja kafa je najtoplija. Čak 38% njih je reklo da je najtoplija kafa u crvenoj šolji, zatim 29% žuta, 20% zelena i 13% plava.  

Tokom istraživanja dokazano je i da su pića u plavim i zelenim bocama ocenjana kao osvežavajuća, a ona u ružičastim kao slađa. 

Da bismo razumeli ovaj fenomen, naučnici ovde govore o sinesteziji. Laičkim jezikom to je neurološki fenomen koji označava sposobnost jednog nadraženog čula da oseti nadražaj drugog čula. U ovom slučaju to su bili čulo vida i ukusa. Ljudi su na osnovu boje koju su videli odredili ukus, odnosno toplotu napitka.  Niko nije pomišljao da boja šolje određuje ukus kafe. Ali, naučnici su rekli svoje. 

Druga studija obavljena na Univerzitetu u Melburnu, odnosila se na ukus kafe koja je bila servirana u belim, plavim i providnim šoljama.
 Ispitanici su ocenili da je kafa u belim keramičkim šoljama gorča i intenzivnije arome, nego ona servirana u providnoj šolji. 

Dok je kafa u plavim šoljama ocenjena kao slađa od one u providnim šoljama.  


PIŠE: D.J.

Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close
Close