Kada je najbolje da pijemo kafu?

Kafu, jedan od najpopularnijih napitaka na svetu, mnogi piju čim ustanu iz kreveta, dok drugi veruju da će ona imati bolji efekat na organizam ako je popiju malo kasnije.

Mnogi konzumiraju kafu čim se probude, ili bar nekoliko minuta nakon ustajanja. Međutim, prema poslednjim informacijama koje su utvrdili naučnici, ukoliko konzumirate kafu odmah nakon buđenja – moguće je da ona neće imati željeni učinak na vaš organizam.

Ovo se dešava jer je hormon stresa kortizol rano ujutro na svom vrhuncu. Kortizol je hormon koji može da poveća budnost i fokusiranost i reguliše metabolizam, imuni sistem i krvni pritisak. On dostiže svoj vrhunac 30-45 minuta nakon ustajanja, te nastavlja da opada tokom ostatka dana.

Dakle, predlog stručnjaka je da kafu konzumirate onda kada vam je nivo kortizola niži. Na primer, ako ustajete u 6:30, kafu konzumirajte između 9:30 – 11:30 ujutro.

Drugi razlog zašto kafu ne trebate konzumirati odmah nakon buđenja jeste činjenica da kofein može da poveća nivo kortizola. Na primer, ukoliko je konzumirate onda kada je kortizol na vrhuncu, možete dodatno povećati nivo ovog hormona i tako narušiti svoj imuni sistem i uzrokovati zdravstvene probleme.

Ipak, važno je naglasiti i činjenicu da nije bilo dugoročnih istraživanja koja su se bavila zdravstvenim posledicama povišenog kortizola zbog konzumiranja kafe. Ali ako promenite svoj jutarnji ritual, možda otkrijete da odlaganje unosa kafe daje više snage vašem organizmu.

Ako želite da povećate nivo energije pre treninga trebalo bi da popijete šoljicu kafe pola sata do sat vremena pre treninga. S druge strane, kafa može prouzrokovati anksioznost i probleme sa spavanjem. Da biste izbegli poremećaje spavanja, ne konzumirajte kafu šest sati pre spavanja.

Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close
Close