Kafa i trčanje iz ugla Mo Faraha

Osim što je sinonim za jutarnje buđenje i stimulans koji nam pomaže da „izguramo“ pospano popodne, istraživanja pokazuju da kafa ima razne skrivene koristi za atletičare. Mnogi elitni trkači na duge staze piju kafu pre trčanja i smatraju je nezaobilaznim „ritualom“ u toku svojih priprema za duge trke. 

Čuveni britanski atletičar, poreklom iz Somalije Ser Mo Farah, napisao je u svojoj autobiografiji „TWIN AMBITIONS“, da 20 minuta pre trke obavezno popije kafu.

“Dok koračam ka stazi na stadionu, osećam snagu kofeina“ – naveo je Farah u svojoj biografiji.

Mo tvrdi da je kafa njegova „superhrana“ i da ne bi funkcionisao bez nje.

Istraživanja pokazuju da konzumiranje kafe pre trčanja ubrzava sagorevanje masti. Kada se konzumira pre fizičke aktivnosti (ne mora biti striktno trčanje), kafa ubrzava sagoravanje masti – tačnije podstiče korišćenje ćelija masti kao izvora energije, umesto korišćenja glikogena. Unos kofeina pre treninga povećava izdržljivost. Izveštaj objavljen u časopisu “Sports Medicine” pokazao je blagotvorno dejstvo kofeina, odnosno da su sportisti nakon unošenja kofeina imali više snage i bili izdržljiviji. Druga studija objavljena u “British Journal of Sports Science” otkrila je da su ispitanici koji su konzumirali kafu pre početka treninga – 1500 metara na traci, završili trčanje u proseku 4,2 sekunde brže od kontrolne grupe. Osim povećanja energije, kafa vam poboljšava koncentraciju. To će vam pomoći da se fokusirate na trening i da budete efikasni. 

Naravno, doze kofeina moraju biti umerene. Ne bi trebalo konzumirati više od 400 mg kofeina dnevno (otprilike 4-5 šoljica espressa od 30ml). Pre sportskih aktivnosti se ne preporučuje konzumiranje kafe sa mlekom i šećerom. Prekomerno konzumiranje kofeina može da izazove glavobolju, ubrzan rad srca ili stomačne tegobe. 

Svim trkačima koji će učestvovati na tradicionalnom 32. Beogradskom maratonu, koji je zakazan za 14. april, želimo „lake noge“ i uživanje u takmičenju. Ne zaboravite da popijete šoljicu omiljenog napitka pre takmičenja.

Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Close
Back to top button
Close
Close