Kafa i sport

Na sportskim takmičenjima kofein je zabranjen kao stimulativno sredstvo, ali samo u većim količinama. Prema pravilima zabranjeno je imati više od 15 miligrama kofeina po litru mokraće. Najnovija istraživanja govore kako je samo trećina maksimalno dopuštene doze kofeina dovoljna za poboljšanje rezultata!!!

Ispitivanja je proveo Sportski institut u Australiji, a obuhvatila su grupu od 18 atletičara koji su pre trke pili kafu.

Merenja su pokazala da su atletičari u poslednjoj minuti trke trčali 0,6 kilometara na sat brže, što bi odgovaralo prednosti od 10 metara pred ostalim takmičarima. Navedeno ispitivanje je potvrdilo kako kofein pomaže pri povećanju rezervne snage i kako kofein postiče telo na korišćenje masti umesto šećera kao izvora energije.

Istraživanje, iz daleke 1995. godine, kardiologa Brusa Hardija (Institut u Portlandu) pokazalo je da osobama sa normalnim krvnim pritiskom doza kofeina može pomoći da lakše izdrže napore. Kod osoba koje su učestvovale u istraživanju zabeleženo je usporenije otkucavanje srca i smanjenje krvnog pritiska. Tada su ovi rezultati bili iznenađujući pošto su istraživači očekivali sasvim suprotno.

Hardi tvrdi da ljudi sa određenim srčanim manama, ali koji nemaju aritmiju, mogu imati određene koristi od kofeina sadržanog u jednoj ili dve šoljice kafe. Ove tvrdnje su u suprotnosti sa rutinskom praksom doktora da pacijentima sa srčanim problemima generalno savetuju prestanak korišćenja kafe. Istraživanje iz 1984. godine je pokazalo da kofein pomaže bolesnicima sa hroničnom anginom jer produžava vreme u kojem ne osećaju bol. Ovo istraživanje je otkrilo da konzumacija nekoliko šoljica kafe produžava vreme vežbanja za 12%, dok kafa bez kofeina ne pruža nikakav učinak.

Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close
Close